Przeskocz do treści

Dlaczego warto korzystać z buzz marketing?

W obszarze świadczonych usług takich jak buzz marketing agencje zapewniają swoim klientom następujące aktywności prowadzone w mediach internetowych: planowanie oraz wdrażanie działań z obszaru marketingu szeptanego i moderowania dyskusji w Internecie, kampanie informacyjne przed wprowadzeniem danej marki, produktu, czy firmy na rynek (pre-launch)., wprowadzanie nowych marek, firm oraz produktów na rynek (launch), komunikacja istniejących marek oraz produktów w mediach internetowych oraz monitoring i analiza mediów internetowych. Ponadto buzz marketing obejmuje portale internetowe, serwisy informacyjne, vortale branżowe, fora dyskusyjne, portale społecznościowe oraz grupy dyskusyjne.
Agencje prowadza także analizy jakościowe oraz ilościowe postrzegania wizerunku marek, osób czy firm w mediach internetowych. Ponadto budują i utrzymują zainteresowania danym tematem wśród internautów. Obok buzz marketing agencje prowadza także często działania e-PR w ramach których świadczą: przygotowanie odpowiedniej strategii komunikacji w mediach internetowych, przygotowanie bazy mediów internetowych (czyli portale, serwisy, vortale itd.), kompleksowe utrzymywanie relacji z dziennikarzami z mediów internetowych, przygotowywanie materiałów korporacyjnych, przygotowywanie oraz dystrybucja komunikatów prasowych dla mediów internetowych oraz przygotowywanie czy dystrybucja szerszych artykułów dla wybranych portali. Ponadto działania te obejmują monitoring i analizę mediów internetowych, przygotowywanie raportów jakościowych oraz ilościowych z pracy zespołu, doradztwo wizerunkowe (a w tym przygotowywanie struktur strony www, przygotowanie treści, itd.) oraz ewaluacja działań e-PR.
To wszystko pozwala agencjom zadbać o doby wizerunek danej firmy czy marki, produktu czy usługi. Warto korzystać z działań takich jak buzz marketing, bo kreują one pozytywny wizerunek, a to w dobie mediów internetowych stanowi bardzo duże wyzwanie. Profesjonalne agencje zajmują się kompleksowym zaaranżowaniem kampanii marketingu szeptanego, który sprawia, że klienci zaczynają rozmawiać o danym produkcie.