Przeskocz do treści

Jak prowadzić marketing na forach internetowych?

Zastanawiasz się na czym polega marketing rekomendacji (WoMM)? A mianowicie kampanie marketingu rekomendacji, czyli marketing na forach internetowych polegają na pobudzeniu Liderów Opinii do dawania rekomendacji produktu czy usługi (WoM). W końcu badania wykazały, że Liderzy Opinii bardzo mocno kształtują te wybory konsumenckie pozostałych konsumentów. A filarem skuteczności kampanii rekomendacyjnych jest: bardzo dobry produkt lub usługa, dedykowana oraz indywidualna rekrutacja Liderów Opinii, efektywne kosztowo zagwarantowanie Liderom Opinii i to bezpośredniego doświadczenia marki, a także wyposażenie ich w niezbędne narzędzia ułatwiające im rekomendację - np.: próbki albo pełnowartościowe produkty oraz gotowe materiały do share'owania np. w Social Mediach. A może rekrutacja Liderów Opinii jako najważniejszy filar marketingu rekomandacji? Bo w końcu jakościowa oraz dedykowana rekrutacja Liderów Opinii jest zasadnicza dla efektywności akcji. A zatem do każdej akcji takiej jak marketing na forach internetowych Liderzy Opinii powinni zostać rekrutowani indywidualnie. Ponadto, na polskim rynku można zetknąć się z opcją rekrutowania Liderów Opinii z przygotowanych baz, co stanowić może jednak zasadnicze nadużycie. Ponieważ w gotowych bazach możliwe jest by spotkać co najmniej „łowców konkursowych”, a nie natomiast Liderów Opinii. A może z kolei product seeding jako kluczowy mechanizm marketingu rekomandacji? Kampanie product seedingowe stanowią jedno z zasadniczych narzędzi marketingu rekomendacji. Opierają się na dawaniu uczestnikom kampanii – Liderom Opinii - pełnowartościowego produktu przeznaczonego do testowania, a następnie w kolejnym etapie na pobudzaniu rekomendacji. Co więcej, w wielu różnych kampaniach seedingowych wraz z pełnowartościowym produktem przesyła się także jego próbki. Znacznie upraszcza to Liderom Opinii rekomendowanie testowanego już produktu pośród swoich znajomych i bardzo powiększa zasięg kampanii seedingowej. A zatem jeśli chcesz zmienić swój wizerunek w sieci – postaw na marketing na forach internetowych.